sepotong doa

Ya Allah,

berikanlah saya kekayaan ilmu,

hiasilah saya dengan sifat lambat marah dan pemaaf.

Muliakanlah saya dengan ketakwaan dan

indahkanlah saya dengan kesejahteraan

Ya Allah,

ampunkanlah kesalahan saya

kejahilan saya

dan ketelanjuran saya dalam urusan saya.

Begitu juga dalam perkara yang Engkau lebih mengetahuinya daripada saya.

Ya Allah,

sesungguhnya saya lemah.

kuatkanlah saya.

saya adalah makhluk yang hina,

muliakanlah saya.

saya miskin, kayakanlah saya.

Wahai Tuhan,

saya telah melakukan kezaliman yang teramat besar terhadap diri saya sendiri…

ampunkanlah saya……

amin ya Rabbal a’lamin

Tinggalkan Jawapan

