Antara kelebihan bulan Sya’aban

1. Sesiapa berpuasa sehari dalam bulan Sya’aban maka Allah haramkan tubuhnya dari api neraka dan dia akan menjadi teman kepada nabi Allah Yusof di dalam syurga.

2. Riwayat dari Osman Bin Abi Al-As, Sabda Nabi Muhammad (saw): pada malam Nisfu Sya’aban setelah berlalu 1/3 malamnya, Allah turun ke langit dunia lalu berfirman : Adakah orang-orang yang meminta maka Aku perkenankan permintaannya, adakah orang yang meminta ampun maka aku ampunkannya, adakah orang yang bertaubat maka aku terima taubatnya dan diampunkan semua orang mukmin lelaki & perempuan  melainkan orang yang berzina atau orang yang berdendam marah hatinya kepada saudaranya.

Sebaik-baiknya mintalah keampunan dengan ibubapa sebelum hari Nisfu Sya’aban kerana amalan kita akan terhalang dari di angkat ke langit sekiranya kita telah derhaka atau berdosa dengan ibubapa kita.

One thought on “Antara kelebihan bulan Sya’aban

  1. salam…terima kasih byk2 kpd saudara pengirim..dgn adanya blog ini,saya harap saya akan mendapat perkembangan terkini mengenai tazkirah dan isu-isu semasa berkaitan ad-din untuk panduan dan pedoman hidup…
    syukran jazakallah..;)

Tinggalkan Jawapan

