Tolonglah Wahai Wanita

Wahai para wanita, bantulah dirimu dan umat Islam yang ingin menjaga iman mereka. Janganlah menggoda atau termenggoda (tanpa sengaja)  mereka dengan dosa-dosamu dan kecuaianmu terhadap hak Allah SWT. Moga kita semua terselamat.

Nabi Muhammad bersabda :


Ertinya : “Ada dua golongan dari ahli neraka yang belum pernah saya lihat keduanya itu: (1) Kaum yang membawa cambuk seperti ekor sapi yang mereka pakai buat memukul orang (penguasa yang kejam); (2) Perempuan-perempuan yang berpakaian tetapi telanjang, yang cenderung kepada perbuatan maksiat dan mencenderungkan orang lain kepada perbuatan maksiat, rambutnya sebesar punuk unta. Mereka ini tidak akan boleh masuk syurga, serta tidak dapat akan mencium bau syurga, padahal bau syurga itu tercium sejauh perjalanan demikian dan demikian.” (Riwayat Muslim)


Sebar luaskan nasihat ini, moga ia mampu sampai kepada wanita seksi yang tidak mahu membaca di web nasihat agama seperti ini.

Klik disini untuk sambungan seterusnya

Artikal dari : http://www.zaharuddin.net


12 thoughts on “Tolonglah Wahai Wanita

  1. Subhanallah, mmg ada hadis nabi Muhd yg kata antara 7 neraka, 3nya dipenuhi oleh golongan wanita. Rasulullah ketika akhir peristiwa mi’raj dilangit sewaktu ingin turun ke alam dunia telah bertemu ‘dunia’ yg diibaratkan Allah SWT spt ‘wanita tua’, tetapi baginda x melihatnya. Sepatutnya golongan wanita sgt memandang serius kedudukan mereka di sisi Allah di akhirat nanti krn kita semua dr keturunan nabi Adam a.s. Nak jadi pengikut nabi Muhd SAW @ pengikut Iblis laknanatullahi alaih. wassalam.

  2. Salah 1 punca besar yg menyumbang adalah tiadanya kawalan drpd pihak2 yg bertanggungjawab terhadap media cetak dan elektronik. Kalo ada pun hangat2 tahi ayam..
    Hiburan amat-amat-amat keterlaluan sampaikan ada yg berani bertudung tp ber T-Shirt ketat tanpa lengan.. Peliharalah anak2 kita..

  3. salam..insya-Allaah..kaum hawa perlu mngambil berat akn segala adab yg. diajar nabi Muhammad s.a.w..sekarang ana lihat ramai kaum hawa yg. tidak kelihatan serinya lagi…wassalam..

  4. salam untuk semua.MasyaAllah..zaman skarang ni ramai anak2 permpuan sudah tidak takut kepada seksaan neraka jahim..mungkin belum ditunjukkan lg bagaimana isi neraka membakar tubuh badan disebabkan dosa yang terlampau..ayuh semua wanita..bertaubatlah..Moga 2 kita sentiasa dibawah arasy nya..aamin..

  5. bgaimn dgn org y menutp auratnya,tpi m’c’derungkan masiat???…..
    tolong sangat2 d jwb soalan nie…

    dmn sy bleh tngu jwpn dia nie????
    tolong dijwb
    —————————————————————
    Ulasan:
    kelantaniah: dila yang di hormati, menutup aurat itu kan perintah dari Allah SWT..Sesiapa yg menutup aurat bermakna dia telah menurut perintah tersebut.
    Berkenaan dgn perangai membuat maksiat,itu masalah dalaman diri seseorang.Ianya berkait dengan keimanan diri dan hawa nafsu.Bukankah melawan hawa nafsu dalam diri sendiri itu, jihad yang lebih besar berbanding berperang di jalan Allah?
    Semoga pandangan ini memberi manfaat kepada kita semua.Insyaallah.

  6. sekarang nih…suma dah buat tak tahu pasal tu suma…diowng pandang remeh pasal aurat..walaupon dah di tegor diowang tetap buat..masyaallah…

  7. salam..sedih segelintir wanita hari ini tidak mengambil endah tentang adab2 berpakaian..
    islam agama indah, dan Allah menyukai kecantikan..bukan keseksian..
    fikir2kan..

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s