Hakikat Cinta

  1. Menyintai diri tetapi diri itu dimiliki hawa nafsu
  2. Menyintai roh tetapi roh itu milik Allah
  3. Menyintai harta tetapi harta itu milik pewaris

Cinta sejati adalah dengan menyintai Allah dan RasulNya

Advertisements

14 thoughts on “Hakikat Cinta

  1. plembut hati seorang wanita ialah seorang lelaki yang boleh membimbingnya mendekati Allah… 🙂

  2. mencintai si dia tanpa dia sedar itu sangat menyakitkan,,,aku sangat mencintai dia tapi dia tidak sedar kehadiran ku..aku ingin meluahkan oerasan ku pada si dia tapi dia telah menjadi milik orang.Aku berharap agar si dia hidup bahagia bersama orang yang dicintai,,,LOvE SyG..

  3. Tidak ada yang lebih indah dari pada cinta, dan tidak ada yang lebih menggelisahkan dari pada cemburu..???

    apa itu yang nama nyeee CINTA berjuang demi oreng yang disayang

  4. sye sygkn seseorg ni.kami satu skola slama tiga taun.. slama 2 taun x prnh btgor o knl..ttbe kami dok stu kls mse tgktn 3.haha.sye sygkn dy tp,ad org laaen y lebih mgenali dy n mnyanyangi diy wlaupn 6pk dy lbh sygkn sye

  5. saya mencintai dan menyayangi seseorang ttapi dalam diam ,,,
    tapi mmg sikap sy tak akan meluahkannya ,,biarlah allah s.w.t membalasnya

  6. sy minat sngt pd seseorng nie.saat pertama kali jumpa..sy mengatakn di dalam hati..dia la laki idamn yg ku impikan selama nie..sy ske sngt pd die..sy mnyukainya dalam diam2..die tidak taw yg sy ske pdnya..walhal die slalu brtnya kpd sy sape yg ad di dalm hti sy..namun sy xmau mngaku yg dia adlh insn brthta dihati sy..”sy pun mengatakn orng len dihati sy.”.”lalu die mnjwab sngt beruntung orn itu” sesunnguhnya die la orng yg pling beruntung sbb die ad dalam hti sy..

  7. saya pernah gagal beberapa kali dalam bercinta dan pernah gagal sekali dalam perkahwinan baru2 ini dalam usia yang muda. Di dalam keadaan hati yang bercelaru dan jiwa yang berduka, akhirnya alhamdulillah, saya temui cinta Allah. perasaan yang tak tergambar dengan kata-kata bila merasakan Allah sentiasa ada untuk menyayangi kita. dan diturunkan dugaan berkali2 menunjukkan Allah menyayangi kita supaya kita sentiasa mengingatiNya. wallahualam

  8. ape sume yang terjadi adalah kerana Allah telah mengaturnya dari awal… mungkin bukan dia bukan milik kita harini… tapi suatu hari nanti Allah akan pertemukan kita dengan orang yang betul2 sayangkan kita…insya Allah..

  9. sayer x pernh couple..tapi sayer bnyk bljr dgn member2 pasal cople nim..x best pon sebnyer…member2 sayer asyik sedih n x bljr sgt biler cople nim..asyik layan fon n fb jer..sayr x nk ah cm tuh..sayer takut giler nk cople cbb dyer rumit n syre tkut nk hadapi nyer…mcm mane lah suatu hari nnti biler sayer dh jumpe lelki yg sesuai untuk sayer????pening2..

  10. rezeki,jodoh,ajal semuanya rahsia Allah S.W.T….xsiapa yg tahu..kita merancang,Allah juga merancang,dan perancangan Allah itulah yang kan berlaku..

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s